Natalya KorolSt. Petersburg
Competences / IDD / 3968. To take an active pedagogical standpoint [3 int]
Final result for the competence: ∫ 1.55
(integral result — calculated based on other competences)
Competences used in calculations
Competence | Result / Required |
---|
3832. To take responsibility, to achieve results. | 3.00 / 2 |
3854. To help others to solve a problem, to spend one's own time to develope others | 1.20 / 3 |
3864. To be a mentor: not just teach something, but also help in development and personal goal achivement | 0.33 / 3 |
3865. To teach, to transfer skills or knoweledge | 1.00 / 1 |
3888. To percieve others: their interest, challanges, zone of porximal development | 1.67 / 3 |
3890. To generate and to keep an ethics of an environment | 1.33 / 2 |
3893. To lead a nominal group to cooperative state | 0.00 / 2 |
3907. To motivate others for action | ∫ 2.00 / 2 |
3932. Empathy. To perceive the emotional state other person | 1.60 / 1 |
3952. To use and adopt one of the pedagogical approaches | 0.00 / 1 |
3971. Stress-resistance | 2.00 / 1 |
3972. To conduct reflection of different types | 1.67 / 2 |
4019. To cope with resistance (one's own, group's or client's) | 0.00 / 1 |
4044. To hold a set of values and ideals, to have personal judgement about right and wrong | 0.20 / 2 |
Marks added directly for this competence
Role / Competence | Mark |
---|---|
Comment: Занимала скорее позицию помощника навигатора или тьютора. | 1×2.0 |
Mark date: 3rd June 2016 at 00:26 Role description ... Человек, сопровождающий учебный процесс группы учащихся. Разрабатывает образовательные маршруты для группы с учетом индивидуальных треков, ведет рефлексивную работу в группе и индивидуально, управляет групповой динамикой. Владеет микророльным подходом и погружает в него учащихся. Формирует поле модулей для группы или ориентирует учащихся в имеющемся образовательном пространстве системы. Организует практики и стажировки. Сопровождает и консультирует проекты студентов. | |
2×2.0 | |
Mark date: 27th March 2016 at 15:42 Role description ... Роль предполагает взятие на себя ответственности за информационное и организационное сопровождение микро-группы студентов, помощь им в постановке задач, освоении основных понятий и структуры обучения в ИШиПО |